Nabou adopteren
Kruisbried · Onbekend · Jong · 1 jaar
3 juni 2026: Een krat arriveert als ingecheckte bagage vanuit Beiroet. Dit is Nabou: Oooooh! ooh! er is iemand hier... Ik ben Nabou, en Régis kwam me ophalen in Roissy. De laatste keer dat ze in Roissy waren was voor Regata. Florence en Régis hebben haar geadopteerd... Ik ontmoette Regata in het asiel. Haar zoon, Brady, is er nog steeds. Roissy Charles de Gaulle voelt aan als Beiroet Rafic Hariri... niet erg groen... laten we gaan! Ze zeggen dat ik verwacht word in Sarthe. Oké, nog een selfie en we zijn op weg. Het is een lange reis! Ik verliet het asiel om 5 uur; nu is het 13:30 uur... Hoe ver is Chowpôle? Ik hoor dat ze denken dat ik knap ben "met een prachtige mahonie rode vacht zoals je niet vaak ziet" en erg vriendelijk... nou ja... en dat ik alles begrijp... Ik wist al dat ze me geen eten brachten, dus ik moet uit deze kom drinken; geen probleem gezien alles wat ik het afgelopen jaar heb meegemaakt. Wacht, laat me wat foto's van mezelf in Libanon zien... Deze is toen ik in veiligheid werd gebracht in het asiel in Beiroet... Gemengde rassen. Maar ik kende mijn vader niet. Ze redden me in Noord-Libanon... Ik was niet erg presentabel, wel? Ik had veel parasieten... Ik was gewoon een arme hond... ze zeiden dat ik 2 jaar oud moest zijn. Misschien. Het leek een lange tijd, 2 jaar van lijden... In het asiel in Beiroet zorgden ze goed voor me; ze zeiden ook dat ik vriendelijk was... Ik wil dat niet weer zien... De tijd die nodig was om te genezen en mijn vaccinaties te krijgen, alles, en toen kwam ik aan in Frankrijk waar ik verwacht werd in Chowpôle. In Chowpôle bracht ik wat? 3 weken door? Ze wachtten tot ik "in orde was met de Icad". Ze lieten me rondlopen... het is groen, er zijn bossen, er zijn velden. 's Nachts lopen wilde dieren voorbij; dat is anders dan de bombardementen, zeker. Ze waren verrast omdat ik goed aan de lijn loop, mijn neus steekt nooit voorbij mijn knie... maar ze weten niet hoe je aan een lijn moet lopen; ik moet me altijd opnieuw positioneren naar rechts. De dame, Sylvie, zij wilde me "heropvoeden"; ze zei dat ik moest genieten van de ruimte... Ik weet hoe ik van de ruimte moet genieten, maar niet als ik aan de lijn ben; dat is werk... Als we op een pad zijn, loop ik aan de voet; als het een groot open gebied is, laat ik mezelf wat gaan. In Chowpôle had ik ook tijd met vrienden, veel maatjes, mannetjes en vrouwtjes... maar minder dan in Beiroet waar er 1300 honden waren; ik probeerde spelletjes te starten, maar niemand leek erg gemotiveerd... Eindelijk, zoals gepland, gisteren, bevond ik me weer op de weg... Deze keer, richting de oceaan, naar Ochi, O'Maley en Alby. Ze zeiden: "Ochi is zijn naam, maar het is te heet om te spelen; 41 graden, ik denk dat ik terug ben in Libanon..." Dus hier ben ik met Nath en Dom; ze zijn aardig en begrijpen snel: als ik op mijn rug lig, krabben ze aan mijn buik. Blijkbaar hebben ze ook Vache Qui Rit, en ik vind het geweldig. Hun hondenvoer is goed, en de andere honden proberen niet om mijn kom te stelen. Het is een goede zaak omdat mijn eetlust niet wordt beïnvloed door de verandering; we zijn nog niet gaan wandelen, maar ze vertelden me over een plek bij de haven waar we met Ochi kunnen rennen en zwemmen; dat klinkt leuk! Ze zullen zien hoe vriendelijk ik ben, "nul defecten" zoals Dominique zei... Maar dat is iets wat je niet zult weten, mijn verleden is van mij alleen; mijn leven begint bij jou. Om te solliciteren voor adoptie, klik hier. Compatibiliteiten: hond, mannetjes en vrouwtjes, kinderen oké - kat niet getest - auto ok - dierenarts ok - verzorging ok
Origineel lezen (fr)
3 juin 2026: Une cage qui arrive en bagage accompagné en provenance de Beyrouth, c’est Nabou: Ouuuuh! ouh! y’a quelqu’un,! ch’uis là…. Moi c’est Nabou et lui c’est Régis Avec Florence ils sont venus m’attendre à Roissy La dernière fois qu’ils sont venus à Roissy c’était pour Regata. Florence et Régis l ‘ ont adoptée… Regata , je l’ai connue au refuge. Il y a toujours son fils, Brady… Roissy Charles de Gaulle ça ressemble à Beyrouth Rafic Hariri…. pas verdoyant… vite, on y va! parait que ch’uis attendu dans la Sarthe Bon ok, encore un selfie et on taille la route hein?! Il est long ce voyage! Ch’uis parti du refuge à 5 h, il est 13 h 30…. C’est encore loin le Chowpôle? Je les entends qui disent que je suis beau « d’un rouge acajou splendide comme on n’ en voit plus » et drôlement sympa… ben oui…. et puis que je comprends tout… déjà j’ai compris qu’ils ont pas fait suivre de gamelle et que je dois boire dans ce verre si je veux me désaltérer , bon, c’est pas grave, vu tout ce qui m’est arrivé depuis 1 an… Tiens, je vais vous montrer des photo de moi au Liban…. Celle là c’est quand j’ai été mis en sécurité au refuge de Beyrouth…. Mixed ça veut dire croisé. Mais j’ai pas connu mon père. J’ai été sauvé dans le nord du Liban…. J’avais pas fière allure n’est ce pas? j’étais infesté de parasites… J’étais un pauvre chien quoi…. ils ont dit que je suis jeune, que je dois avoir dans les 2 ans. Peut être. A moi ça m’a paru bien long 2 ans de souffrance… Au refuge de Beyrouth ils m’ont bien soigné, eux aussi disaient que j’étais gentil…. J’veux pas voir ça… Le temps de me soigner, de me mettre en règle avec les vaccins, tout ça tout ça et j’ai pu arriver en France où j’étais attendu au Chowpôle. Au Chowpôle j’y ai passé quoi? 3 semaines? Ils ont attendu que je « sois en règle vis à vis de l’ Icad ». Ils m’ont baladé pour me faire connaitre les environ… c’est vert, y’ a des bois, y’a des champs. La nuit y’a des bêtes sauvages qui passent, ça change des bombardements, c’est sûr. Ils ont été étonnés car je marche super bien en laisse, j’ai jamais la truffe qui dépasse du genou …. par contre eux, franchement, ils savent pas du tout marcher en laisse, j’étais toujours obligé de me repositionner à leur droite. La dame, Sylvie, elle voulait me « dédresser » , elle disait qu’il fallait que je profite de l’espace… moi je sais profiter de l’espace, mais pas quand je suis en laisse, en laisse c’est le boulot… si on est sur un chemin je marche au pied, si on est sur un grand espace bon, je me lâche un peu. Au Chowpôle j’avais aussi des moments avec les potes, plein de copains, des mâles des femelles… mais moins qu’à Beyrouth où on était 1300 loulous; j’ai essayé d’engager le jeu mais aucun semblait très motivé… Finalement hier , comme prévu, je me suis retrouvé on the road again… Cette fois direction l’ Océan, chez Ochi , O’ Maley et Alby…. mal aimable mémé… bon, 13 ans, respect… Au Chowpôle ils m’ont dit ‘tu verras, tu pourras jouer avec Ochi , et puis tu seras dans une vraie famille »… Ochi, c’est lui mais il fait trop chaud pour jouer 41 degré, je me croirais revenu au Liban… Donc me voila chez Nath et Dom; Ils sont sympa et ils comprennent vite: si je me mets sur le dos ils me font des gratouilles sur le bidou. Apparemment eux aussi ont de la Vache qui Rit et j’adore ça. Leurs croquettes sont bonnes et les autres loulous cherchent pas à me voler ma gamelle. Ca tombe bien car le changement ne m’a pas coupé l’appétit. On n’est pas encore allé se balader car la température ne baisse pas mais ils m’ont parlé d’un endroit sur le port où on pourra courir avec Ochi et se baigner, c’est chouette! ils verront comme je suis un super chien gentil, « zéro défaut » comme dit déjà Dominique, avec une pointe de tristesse car il pense que pour être aussi soumis j’ai du être battu… Mais ça, vous le saurez pas, mon passé je le garde pour moi, ma vie commence avec vous. Pour candidater à mon adoption, c’est ici. Compatibilités: – chien, mâles et femelles , enfants ok si sympa – chats non testés – voiture ok – veto ok – toilettage ok – marche en laisse
Gelist gisteren





